برای خرید سیم لاکی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

خرید سیم لاکی

خرید سیم لاکی

افرادی که در حوزه صنعت یا کارهای فنی مشغول هستند، حتماً با سیم لاکی و کاربردهای آن آشنا می باشند. در این مطلب می خواهیم کمی بیشتر در رابطه با این قطعه صحبت کنیم و عوامل موثر در خرید سیم لاکی را بررسی نماییم.

  • قطر سیم
  • سطح مقطع
  • درجه حرارت
  • میزان عایقی بودن

آیا خرید سیم لاکی، در مقایسه با سیم های سنتی، کار درستی است؟

سیم لاکی یا سیم انعطاف پذیر یک سیم مسی یا آلومینیومی است که با یک لایه بسیار نازک از عایق پوشش داده شده است. از این سیم در ساخت ترانسفورماتورها، القاگرها ، موتورها، بلندگوها، سوپاپ های هارد دیسک، الکترومغناطیس ها و دیگر مواردی که نیاز به کویل های محکم و باریکی از سیم عایق بندی شده  دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. از نوع آلومینیومی این سیم در ساخت ترانسفورماتور ها و موتورهای بزرگ استفاده می شود و به علت هدایت الکتریکی پایین این سیم، در مقایسه با نوع مسی آن، به سطح مقطع عرضی ۱٫۶ برابر نوع مسی نیاز دارد تا به مقاومت DC مشابهی دست پیدا کند. سیم لاکی درجه حرارت پایین، دارای عایق هایی است که می تواند توسط گرمای لحیم کاری برداشته شود و یک لایه لحیم جای آن را بر روی هادی سیم بگیرد. امروزه در بسیاری از ابزار های صنعتی، از سیم لاکی استفاده می شود. عایق به کار رفته در ساخت این سیم، در اثر درجه حرارت بالا بر روی سطح سیم تثبیت می شود و با حفظ خواص آن در طول زمان، آن را تبدیل به یک محصول کاملا کاربردی و استراتژیک می کند.

سیم های لاکی با سیم های مسی معمولی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت سیم های لاکی با سیم های مسی معمولی در پوشش نازک اطراف آن است. پوشش اطراف سیم های معمولی از جنس پلاستیک است که به نسبت پوشش سیم های لاکی ضخیم تر و در مقابل درجه حرارت مقاومت کمتری دارد. نازک بودن عایق سیم های لاکی سبب می شود برای چرخش در ترانسفورماتورها و موتور ها فضای کمتری را اشغال کنند و از این جهت کارامد تر از سیم های معمولی مسی باشند.

خرید سیم لاکی

انواع سیم لاکی

سیم های لاکی را مانند سایر سیم ها می توان بر اساس قطر، سطح مقطع، درجه حرارت و میزان عایق بودن طبقه بندی کرد.

قطر سیم های لاکی

ولتاژ شکست سیم بستگی به ضخامت پوشش دارد که می تواند از ۳ نوع باشد: درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳٫ هر چه درجه ضخامت بالاتر می رود عایق ضخیم تر و در نتیجه ولتاز شکست آن بیشتر می شود.

سطح مقطع سیم های لاکی

از نظر سطح مقطع دو نوع سیم گرد و تخت وجود دارد که در سیم تخت فضای خالی بین لایه ها حذف می شود و ضریب جایگیری آن افزایش می یابد.

کلاس حرارتی سیم های لاکی

کلاس حرارتی نیز درجه حرارتی را نشان می دهد که در آن سیم لاکی، ۲۰ هزار ساعت عمر دارد که در دماهای پایین تر طول عمر سیم بیشتر می شود. کلاس های دمای معمولی شامل ۱۰۵، ۱۳۰، ۱۵۵، ۱۸۰ و ۲۲۰درجه سانتیگراد است. بنابراین در هنگام خرید سیم لاکی با توجه به درجه حرارتی که سیم در طول مدت زمان استفاده تحمل می کند، سعی شود کلاس حرارتی انتخاب شود که کاملا با کاربرد آن متناسب است.

 

اگر قصد خرید سیم لاکی را دارید توجه داشته باشید که باید از این سیم ها در مقابل گرما، سرما، تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار و برخورد با هر شی تیزی که باعث ایجاد خراش شود، محافظت کرد.

سرویس های ارزش افزوده و ویژگی های خرید سیم لاکی از ما

از آنجایی که کاربردها دارای الزامات مختلفی هستند، سیم های لاکی ما می توانند از مواد مختلف ساخته شوند تا عملکرد کیفیت بالا و بلند مدت را ارائه دهند. رساناهای مسی ما می توانند با پوشش های لعاب پیوسته و صاف عایق کاری شوند و ما می توانیم از آلومنیوم یا رساناهای دیگر نیز استفاده کنیم. عایق های جایگزین شامل فایبرگلاس ها و پارچه ای نیز موجود هستند.

در الِکالا elekala، شما یک شرکت با توانایی بالا همراه با پاسخگویی سریع را تجربه خواهید کرد. ما خرسند خواهیم بود تا بسته بندی دوباره را برای اندازه های قرقره ای با کمیت های ویژه را پیشنهاد دهیم و سرویس های ثانویه ما شامل برچسب گذاری، بارکدگذاری، پشتیبانی اضافی را فراهم می آورند. داده های تست نیز همچنین در دسترس هستند.

برای آشنایی بیشتر با الِکالا elekala و سرویس ها و محصولات سیم لاکی ما، لطفاً همین امروز با ما تماس بگیرید. 

و برای خرید سیم لاکی به صورت آنلاین به اینجا بروید.

 

لینک منبع: www.wireandcable . com /magnet-wire.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +