پمپ آب نیم اسب و بررسی ویژگی های آن

مقدمه

پیشرفت صنعت ساختمان سازی در طی دهه های گذشته، طراحی و ساخت آپارتمان های بلند و مرتفع را امکان پذیر کرده است. یکی از مشکلاتی که اغلب ساختمان های مرتفع امروزی با آن مواجه هستند، عدم رسیدنِ آب با فشاری مناسب به تمامی طبقات می باشد. اکثر پیمانکاران به منظور برطرف کردنِ این مشکل، از پمپ آب نیم اسب استفاده می کنند. این پمپ، معمولا در خانه ها و مجتمع های مسکونی نصب می شود و جریان آب را به تمامی نقاط ساختمان می رساند. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی ها، مزایا و معایبِ پمپ آب نیم اسب را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین، تا پایان با ما همراه باشید.
پمپ آب نیم اسب ونزو
پمپ آب ۰٫۵ اسب، با استفاده از متریال هایی مانندِ چدن و فولاد، ساخته می شود.

معرفی پمپ آب نیم اسب

پمپ آب نیم اسب، یکی از مناسب ترین و پرکاربرد ترین پمپ های مورد استفاده در خانه ها و آپارتمان های مسکونی می باشد. این پمپ می تواند آب لوله کشی را تقویت کند و آن را به تمامی نقاط ساختمان برساند. همچنین، شما می توانید آب چاه را با استفاده از پمپ آب نیم اسب خارج کنید و به داخل منبع منتقل نمایید.

نکته ای دیگر اینکه، قدرت پمپ آب فوق، تنها ۰٫۵ اسب بخار می باشد اما این قدرت برای تامین آب ساختمان و یا برای آبیاری زمین های کشاورزی، کافی است.

نکته آخر اینکه، قطر دهانه خروجی پمپ آب نیم اسب، حدود یک اینچ می باشد و معمولا این پمپ با استفاده از متریال هایی مانندِ چدن و فولاد، ساخته می شود.

بررسی ویژگی های پمپ آب ۰٫۵ اسب

تا این قسمت از مقاله، پمپ آب ۰٫۵ اسب را به شما معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم تا ویژگی های پمپ فوق را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های پمپ آب ۰٫۵ اسب، عبارت است از؛

  • توان موتور پمپ آب ۰٫۵ اسب: توان موتور این پمپ، ۳۷۰ وات می باشد که برابر با ۰٫۵ اسب بخار است.
  • متریال مورد استفاده در فرآیند ساخت پمپ آب ۰٫۵ اسب: در فرآیند ساخت این پمپ، از متریال هایی مانندِ چدن و فولاد، استفاده شده است.
  • میزان فشار آبِ پمپ ۰٫۵ اسب: این پمپ می تواند آب را با فشاری مناسب به تمامی نقاط یک آپارتمان مسکونی برساند.
  • قطر دهانه خروجی پمپ آب ۰٫۵ اسب؛ قطر دهانه این پمپ، یک اینچ می باشد.
  • نحوه نصب پمپ آب ۰٫۵ اسب: این پمپ به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، قابل نصب می باشد.
  • سیستم تهویه پمپ آب ۰٫۵ اسب: در ساختار این پمپ از یک فَن تهویه استفاده شده است. این فَن، از داغ شدنِ بیش از حد موتور پمپ، جلوگیری می کند.
  • میزان مصرف انرژی پمپ آب ۰٫۵ اسب: این پمپ، انرژی الکتریکی بسیار کمی را مصرف می کند.
  • وزن پمپ آب ۰٫۵ اسب: این پمپ، جرم و حجم پایینی دارد و به همین دلیل، در اکثر ساختمان ها قابل نصب می باشد.
توان خروجی پمپ آب ۰٫۵ اسب، ۳۷۰ وات می باشد.

مزایای استفاده از پمپ آب نیم اسب

نصب پمپ آب ۰٫۵ اسب در خانه ها، زمین های کشاورزی و…، مزایای مختلفی را به همراه دارد. در این قسمت، مهم ترین مزایای استفاده از پمپ فوق را بررسی خواهیم کرد؛

  • تقویت جریان آب آپارتمان ها: این پمپ، جریان آب را افزایش می دهد. بدین ترتیب، تمامی طبقات یک ساختمان، آب را با فشار مناسبی دریافت می کنند.
  • تقویت جریان آب در زمین های کشاورزی: پمپ آب نیم اسب می تواند آب را به راحتی از چاه خارج کند و به زمین کشاورزی منتقل نماید.
  • تقویت جریان آب جهت شستشوی خودرو: برخی از نمونه های پمپ آب ۰٫۵ اسب را می توان برای شستشوی خودرو، مورد استفاده قرار داد.
  • تقویت جریان آب سیستم های سرمایشی: پمپ های آب نیم اسب می توانند فشار آب مورد نیازِ سیستم های سرمایشی را تقویت کنند.مثلا در برخی از ساختمان ها برای تقویت آب کولر های آبی روی پشت بام از این نوع پمپ استفاده می کنند.
  • تقویت جریان آب مورد نیاز استخرها: پمپ های آب نیم اسب را می توان برای تامین آب مورد نیاز استخر ها، مورد استفاده قرار داد. اما فقط برای استخر های خیلی کوچک چون استخر های بزرگ نیاز به خروجی آب بزرگ تری دارند.
  • تقویت جریان آب مورد نیاز سیستم های اطفاء حریق: پمپ آب نیم اسب می تواند با تقویت جریان آب تجهیزات آتش نشانی، سرعت فرآیند اطفاء حریق را افزایش دهد.

معایب استفاده از پمپ آب ۰٫۵ اسب

مهم ترین نکته منفی استفاده از پمپ آب ۰٫۵ اسب، عدم امکان نصب این پمپ در ساختمان های بسیار مرتفع می باشد. قدرت پمپ فوق تنها نیم اسب بخار است و به همین دلیل، اگر شما می خواهید تا آب با فشاری مناسب به طبقات بالایی آپارتمان های مرتفع برسد، باید از پمپ هایی با توان خروجی بالاتر استفاده نمایید.

بررسی فنی پمپ آب ۰٫۵ اسب

در این بخش از مقاله قصد داریم تا مشخصات فنی پمپ آب نیم اسب را به شما توضیح دهیم. این مشخصات فنی عبارتند از؛

  • دِبی پمپ آب ساختمانی نیم اسب: ۲ هزار لیتر در هر ساعت
  • توان خروجی: نیم اسب بخار
  • ولتاژ ورودی مورد نیاز پمپ آب ساختمانی نیم اسب: ۲۲۰ ولت
  • حداکثر فشار قابل تولید توسط پمپ آب ساختمانی نیم اسب: ۴ بار
  • قطر دهانه خروجی پمپ آب ساختمانی نیم اسب: ۱ اینچ
  • حداکثر ارتفاع ساختمانی که پمپ آب ۰٫۵ اسب در آن قابل استفاده است: ۹ متر 
  • حداکثر عمق چاهی که پمپ آب ۰٫۵ اسب در آن قابل استفاده است: ۹ متر
  • حداکثر تعداد واحد برای استفاده از پمپ آب نیم اسب طبق نظر کارشناسان فنی یک واحد می باشد هر چند این پمپ برای دو واحد و تا ارتفاع ۹ متر هم میتواند مناسب باشد ولی به دلایل فنی مثل مقدار استفاده از پمپ و تعداد نفرات هر واحد بهتر آن است که برای یک واحد استفاده شود تا فشار کمتری به پمپ آمده و دچار خرابی های زیادی نشود.

بهترین محل جهت خرید پمپ آب نیم اسب

امروزه پمپ های آب نیم اسب را فروشگاه ها و مراکز مختلفی به فروش می رسانند اما شما نمی توانید به تمامی فروشگاه ها و مراکز فوق، اعتماد کنید. بعضی از این فروشگاه ها، پمپ های آبِ بی کیفیت و نامرغوبی را به مشتریان ارائه می دهند و بعضی دیگر، هزینه های هنگفتی را جهت فروش پمپ دریافت می کنند.متاسفانه پمپ هایی با کیفیت خیلی پایین و با سیم پیچی های آلومینیومی به جای مسی و با متریال های نامرغوب قیمت پایین در باز موجود می باشد و خیلی از فروشندگان به خاطر دانش فنی ناکافی حتی از این موضوع بی اطلاع هستند و بعضی های دیگر هم به خاطر سود بیشتر و بدون توجه به این که مشتری دچار ضرر های زیادی می شود این پمپ ها را به فروش می رسانند.

در این بین، یکی از محدود مراکز معتبر در زمینه فروش انواع مختلف پمپ های آب، که اول به بالا بودن کیفیت اجناس خود و پس از آن به رضایت مشتریان خود و در آخر به سود خود فکر می کند فروشگاه اِلِکالا نام دارد. شما می توانید پمپ هایی بسیار با کیفیت و مرغوب را با قیمتی مناسب، از این فروشگاه خریداری نمایید. برخی از برترین برند های پمپ آب ۰٫۵ اسب  که در فروشگاه الکالا به فروش می رسند، عبارتند از؛

  • ونزو (venzo)
  • لئو (Leo)
  • الکتروژن (electrogen)

پمپ آب ونزو Venzo و پمپ آب لئو Leo دو برند چینی می باشند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و حتی پمپ آب لئو دارای ۲ سال گارانتی می باشد.

و پمپ آب الکتروژن electrogen برند ایرانی است که بین تمام برند های ایرانی دارای کیفیت بهتری است و دارای ۱۸ ماه گارانتی می باشد و تنها عیب آن این است که از نظر قیمتی کمی گران تر از برند های چینی می باشد.

پمپ آب ۰٫۵ اسب در ساختمان هایی با ارتفاع بیشتر از ۹ متر، قابل استفاده نمی باشد.

سخن پایانی

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد پمپ آب نیم اسب، به شما ارائه دادیم. این پمپ معمولا در ساختمان های مسکونی تک واحدی و ارتفاع کم و یا باغ هایی با مساحت کم مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +