آموزش سرویس و نگهداری دوره ای کولر آبی هوایی|قسمت اول

ابزار، تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  • کابل چهار رشته، سیم رابط، سرسیم، ماکارونی نسوز، گلند کابل.
  • وسایل و قطعات یدکی دستگاه.
  • نقشه ی مدار الکتریکی دستگاه.

نکات ایمنی: هنگام سرویس کردن کولر حتماً فیوز مینیاتوری و کلید مخصوص کولر را در وضعیت قطع قرار دهید. در فصل تابستان ماهی یک بار آب تشتک کولر را تخلیه کنید تا مشابه تصویر زیر ذرات پوشال و پوسته های رنگ مسیر های آبرسانی کولر را مسدود نکند.

آب پخش کن ها و درپوش های کولر را به طور صحیح نصب کنید تا مشابه تصویر زیر آب به یاتاقان و محور پروانه نرسد زیرا سبب زنگ زدگی و معیوب شدن کولر می شود.

حداقل ماهی یکبار درپوش های کولر را از محل آن بیرون بیاورید و پوشال های آن که مشابه تصویر زیر مرتب نیست، به وسیله ی شیلنگ آب خیس کنید سپس آن را روی درپوش مرتب کنید. پوشال های کثیف و آلوده به گرد و خاک، دوده و رسوب های آب را قبل از استفاده تعویض کنید.

در تصویر زیر آب از طریق پوشال های غیر مرتب، آب پخش کن یا نصب غیر صحیح درپوش کولر روی تسمه ریخته و هنگام کار کولر، آب املاح دار به بدنه و موتور کولر می رسد و آسیب آن جدی است.

در تصویر زیر وزنه ها یا قطعات بالانس مکانیکی پروانه ی کولر مشاهده می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن پروانه و خرابی یاتاقان و موتور کولر، توصیه می شود هنگام بهره برداری ماهیانه یک بار پره های پروانه را تمیز کنید.

هنگام سرویس دوره ای، تنظیم بودن تسمه را مطابق تصویر زیر کنترل کنید و در صورت مشاهده ی هر نوع عیب، شلی و سفتی تسمه نسبت به رفع یا تعویض آن اقدام کنید.

در تصویر زیر پولی پروانه را مشاهده می کنید در اثر ریزش آب، رسوب گرفته است. برای جلوگیری از آسیب دیدن کولر و بهبود شرایط خنک کنندگی کولر نسبت به رفع عیب و ریزش آب اقدام کنید.

هنگام سرویس دوره ای کولر و تمیز کردن صافی و شیلنگ آبرسانی، مجدداً شیلنگ آب را به طور صحیح در محل آن قرار دهید و آن را از مجرای ورودی صافی بگذرانید.

پس از پایان فصل تابستان هنگام سرویس کولر آب تشتک کولر را تخلیه و لوازم آن را تمیز کنید. در پایان فصل تابستان و سرویس های دوره ای تشتک کولر را کاملاً تمیز کنید و در صورت نیاز تشتک و بدنه ی کولر را رنگ آمیزی کنید. برای جا به جایی پمپ آب مشابه تصویر زیر از ترمیم سیم رابط پرهیز کنید.

 

این نوشته در کولر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +