سیم پیچی در موتورهای الکتریکی

سیم پیچی در موتورهای الکتریکی

 

همانطور که می دانید در هر موتور الکتریکی دسته های سیم پیچی شده مسی وجود دارند وقتی شما برق را به آن وصل می کنید موتور روشن می شود و شروع به چرخیدن می کند.

برای ساده کردن موضوع ما با سه مثال ساده سیم پیچی تمام موتورهارا نمایش می دهیم انتهاهای بالا را با u1 وv1 وw1 و انتهاهای پایین را با u2 وv2 وw2 . چیزی که شما قراره در این مقاله یادبگیرید اینکه چطور این سیم پیچی ها را در موتور های الکتریکی دنیای واقعی پیدا کنید. پیدا کردن سر سیم پیچ در موتور های الکتریکی تقریباً ساده است.

 

 

در همه ی موتورهای سه فاز یک جعبه ترمینال وجود دارد جایی که شما می توانید سیم پیچی های انجام شده را با یک ترمینال ببینید. چینش این ترمینال ها همانند سیم پیچی موتور هاست که قبلاً توضیح داده بودم فقط با اندکی تفاوت، برای مثال این موتور ها دارای سه ترمینال هست که برق ورودی به آنها اتصال یافته است است و با نام های u1 وv1 وw1 نمایش داده شده اند.

اما ترمینال های سردگیر در مقایسه با شماتیک سیم پیچی هایی که قبلاً در موردشان بحث کردیم دارای تفاوت های اندکی می باشند در شکل سر دگیر سیم پیچ ها با نام u2 وv2 وw2 نامگذاری شده اند، اما در ترمینال باکس موتور اولین ترمینال w2 و دومین u2   و سومین v2 است.

این میتونه شماتیکی برای ترمینال باکس یک موتور سه فاز باشد با این انتهای سیم پیچی ها اگر میخواهید که موتورتان را به صورت مثلث ببندید شما میتوانید این سه ترمینال را به هم همانند حالت قبل وصل نمایید، حال اگر می خواهید موتورتان را به صورت مثلث ببندید همانطور که قبلاً یاد گرفتید شما میتوانید u1 را به w2 وv1 را به u2 وw1 را به v2 وصل کنید.

تا جریان کشی که موتور جهت راه اندازی ازفاز می کشد کاهش یابد شما نیاز دارید که ابتدا موتورتان را ستاره ببندید وقتی که بهره موتور به سرعت کافی رسید اتصال باید به مثلث تغییر پیدا کند، اما برای انجام آن واضح است که شما می توانید ترمینال را سیم کشی کنید و ستاره ببندید و سپس اتصال را زمانی که موتور به تحرک و حرکت درآمد به مثلث تبدیل کنید شما به یک راه نیاز دارید تا اتصالتان اتوماتیک تغییر دهید برای این منظور، شما میتوانید به سادگی از یک کنتاکتور استفاده کنید.

 

 

 

 

elekala.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +