سیل مکانیکی چیست؟

یکی از پرمصرف ترین قطعات مستهلک در صنعت سیالات و گاز، سیل مکانیکی است که با نام های دیگر فیبروفنر، مکانیکال سیل و محفظه آب بند هم شناخته می شود.

این قطعه علاوه بر مصرف زیادی که دارد، به عنوان یکی از ایمن ترین قطعات صنعتی هم شناخته می شود. مهمترین کاربردی که سیل مکانیکی از آن برخوردار است جلوگیری از نشت سیالات و گازها می باشد.

مکانیکال سیل زمانی که می خواهد مورد استفاده قرار بگیرد، دارای دو سطح صاف می باشد یکی از آنها بر روی کاسه پمپ به صورت ثابت قرار گرفته است و دیگری بر روی محور گردش پمپ به صورت متحرک کار میکند.

در کنار مواردی که گفتیم توجه داشته باشید که مکانیکال سیل قطعه بسیار حساسی است و در استفاده از آن باید دقت زیادی اعمال شود.

با توجه به اهمیتی که این قطعات در پمپ ها دارند در صورتی که دچار مشکل شوند، پمپ به طور کامل از کار می افتد. پس شما باید در انتخاب و خرید سیل مکانیکی هم دقت داشته باشید و با کیفیت ترین سیل ممکن را برای پمپ خودتان خریداری کنید.

برای اینکه بتوانیم بهترین مکانیکال سیل را برای پمپ دستگاه خودتان خریداری کنید باید به مواردی مثل نوع پمپ، نوع سیال، درجه حرارت و ویسکوزیته سیال توجه کنید.

همچنین به این نکته هم توجه داشته باشید که سعی کنید در هنگام استفاده از سیل مکانیکی آن را در شرایط خشک قرار ندهید چرا که این شرایط باعث آسیب رسیدن به سطوح حساس آن می‌شود.

سیل مکانیکی
سیل مکانیی

انواع سیل مکانیکی و مزایای استفاده از این قطعه

سیل مکانیکی در انواع مختلفی تولید می شود. سیل مکانیکی نافی، لوورا و ومایی،روبین، کالپدا و برگمن مهمترین انواع سیل مکانیکی هستند.

در مورد مزایای این قطعه مهم صحبت کنیم، باید بگویم اولین مزیت این قطعه ارزشمند، جلوگیری از هدر رفت مواد گرانقیمت مصرفی در خودرو می باشد.

همچنین سیل مکانیکی از ورود مواد خورنده و خطرناک به قطعه جلوگیری به عمل می آورد و مانع از ورود مایعات سمی و گازها به قطعات میشود. این قطعه پرکاربرد، مانع از ایجاد آلایندگی های سرطان زا می شود و از ایجاد سیال رادیواکتیو جلوگیری به عمل می آورد.

اگر شما از مکانیکال سیل استفاده کنید در هزینه های مربوط به تعمیرات و همچنین نگهداری روزمره قطعه خودتان صرفه‌جویی به عمل آورده اید.

بر این اساس می‌توان گفت که از نظر اقتصادی هم، سیل مکانیکی بسیار مفید می باشد. در کنار تمامی این موارد استفاده از مکانیکال سیل برای محیط زیست هم بسیار خوب است و در کاهش آلودگی های زیستی تاثیر بسیار خوبی دارد.

در مجموع می توان گفت، با توجه به مزایای که سیل مکانیکی برای قطعات به همراه می‌آورد و همچنین اهمیت آن در کارکرد قطعات، استفاده از آن در قطعات گوناگون لازم و ضروری می باشد.

سیل مکانیکی

سیل مکانیکی

بهترین راه خرید مکانیکال سیل

با توجه به توضیحاتی که در مورد سیل مکانیکی و مزایای آن خدمت شما بیان کردیم، طبیعت ممکن است شما هم به دنبال خرید این قطعات باشید.

اما اگر دقت کرده باشید همانطور که در متن اشاره کردیم در خرید سیل مکانیکی باید دقت زیادی اعمال شود و با توجه به اینکه این قطعه به شدت حساس می باشد نمی توان برای خرید آن به هر فرد یا فروشگاهی مراجعه کرد.

پس شما باید به دنبال مجموعه ای باشید که قابل اعتماد باشد و بهترین انواع سیل مکانیکی را در اختیار داشته باشد تا در صورت نیاز هر کدام از آن‌ها را که تمایل داشتید خریداری کنید.

شما می توانید برای این که بهترین سیل مکانیکی موجود در کشور را با بهترین قیمت ممکن در کوتاهترین زمان خریداری کنید به فروشگاه قطعات الکترونیکی الکالا مراجعه کنید.

این فروشگاه اینترنتی تمامی مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی را در اختیار دارد و تمامی قطعات آن در بالاترین کیفیت ممکن هستند. شما می توانید با کلیک کردن بر روی الکالا به این مجموعه اینترنتی وارد شوید و سیل های مکانیکی متنوع آن را بررسی کنید و در صورت نیاز هر کدام از آن‌ها را که تمایل داشتید خریداری کنید.

سیل مکانیکی


سیل مکانیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +