تعمیر و نگهداری کولر:

تعمیر کولر و نگهداری آن:

برای راه اندازی و تعمیر کولر در اوایل تابستان باید قبل از استفاده از کولر آن را سرویس و سپس راه اندازی کنید.

 

 

مراحل تعمیر کولر و سرویس کامل اول فصل

  1. دیواره های کولر را جدا کنید و در صورت نیاز به تعویض، پوشالهای آن را با پوشال نو عوض کنید، بستگی به وضعیت مکانی کولر زمان تعویض پوشالها متفاوت است. اما به طور طبیعی هر دو سال یکبار پوشالها را باید تعویض کرد.

موقع تعویض سعی کنید که پوشالها به طور یکنواخت در سطح دیواره کولر پخش شود.

  1. کف کولر را تمیز کرده و آن را با آب بشویید و سپس بازدید کنید. اگر زنگ زدگی یا سوراخی در آن دیده شود حتماً باید آن را ترمیم کرد. کف کولر را ضد زنگ و سپس رنگ کنید.
  2. آب کثیف داخل اطاقک را از طریق لوله خروجی که در کف کولر قرار دارد خارج کنید و با آب تمیز، مجدداً پرکنید.
  3. یاتاقانهای توربین و جا روغنی های روی موتور را خوب روغنکاری کنید.
  4. با دست هر دو فلکه را بچرخانید تا مطمئن شوید که مانعی در حرکت آنها موجود نیست.
  5. تسمه و فلکه موتور و توربین بایستی روی یک صفحه فرضی قرار گرفته باشند، در غیر این صورت ممکن است باعث لنگی و یا ساییدگی تسمه به بدنه ثابت شود. در صورت مشاهده ساییدگی یا بریدگی در تسمه، آن را با تسمه مشابه تعویض کنید. برای تعویض ابتدا تسمه نو را روی فلکه موتور به طور کامل قرار دهید و طرف دیگر آن را روی شیار خارجی سمت بالای فلکه توربین بگذارید و آن را با فلکه، در جهت حرکت عقربه ساعت بگردانید تا تمام تسمه در داخل شیار خارجی فلکه توربینی قرار گیرد.
  6. صافی حصیری پمپ آب را بیرون آورده و پس از تمیزکردن در جای خود قرار دهید.
  7. حداقل نسبت به آلودگی فضای اطاق کولر هر دو یا سه هفته یکبار آب کف کولر را تخلیه کنید و پس از تمیز نمودن آن، مجدداً از آب تمیز پر کنید.
  8. ابتدا پمپ آب را آزمایش کنید و پس از تنظیم آب آن را خاموش کنید، سپس موتور کولر را در دورهای کند و تند آزمایش کنید، بعد خاموش کنید.
  • تمام پیچها و مهره ها را سفت کنید.
  • درپوش کولر را در جای خود قرار دهید، مجدداً پمپ و موتور را روشن کنید و دریچه های داخلی را هم نسبت به مورد مصرف تنظیم نمایید.

توصیه می شود در مدتی که از کولر به طور پیوسته استفاده نمی شود آب آن را تخلیه کرده و روی آن را برزنت بپوشانید  تا از گردو خاک و باد و باران در امان باشد

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +