اهمیت خرید لوازم پمپ آب و معرفی برخی از پرکاربردترین آن‌ها

خرید لوازم پمپ آب

اهمیت خرید لوازم پمپ آب

پمپ آب دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌نماید و با به‌کارگیری انرژی مکانیکی فشار آب را تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

پمپ‌های آب در آپارتمان‌ها بمنظور جبران افت فشار در طبقات بالاتر، تخلیه آب انبار، جابجایی آب در سیستم لوله‌کشی استخر، پمپاژ آب، به‌کارگیری در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، افزایش فشار در سیستم‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ‌های آب عموماً به دلیل تداوم استفاده از آن‌ها خراب می‌گردند که این موضوع اهمیت خرید لوازم پمپ آب بمنظور تعمیر و استفاده مجدد از آن‌ها را نشان می‌دهد.

از دیگر دلایل خرید قطعات پمپ آب می‌توان به ارتقاء عملکرد پمپ آب اشاره کرد، البته بایستی به هنگام تعویض بخشی از پمپ آب و جایگزین نمودن قطعه‌ دیگر به تناسب آن قطعه با سایر اجزای پمپ آب توجه نمود، لذا به هنگام خرید لوازم پمپ آب مطالعه دقیق مشخصات فنی موجود در کاتالوگ توصیه می‌گردد.

لزوم خرید قطعات پمپ آب بمنظور تعمیر و یا ارتقاء عملکرد پمپ آب

خرید لوازم پمپ آب

تجهیزات موجود در بازار که به هنگام خرید لوازم پمپ آب با آن‌ها مواجه می‌شوید

به هنگام خرید لوازم پمپ آب لازم است به تناسب آن قطعه با مدل دستگاه پمپ آب توجه گردد، همچنین لازم است که بمنظور حصول اطمینان از کیفیت مناسب قطعات یدکی پمپ آب، اقدام به خرید قطعات پمپ آب از فروشندگان معتبر نمایید.

در ادامه به معرفی و بیان کاربرد برخی از رایج‌ترین تجهیزات موجود در بازار که به هنگام خرید قطعات پمپ آب با آن‌ها مواجه می‌شوید، پرداخته شده‌است.

منبع تحت فشار پمپ آب:

از منبع تحت فشار آب برای ذخیره آب و کاهش دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب استفاده می‌گردد، همچنین کاهش اصطکاک و استهلاک پمپ آب از دیگر دلایل استفاده از منبع تحت فشار پمپ آب می‌باشد.

ست کنترل پمپ آب:

از دیگر تجهیزاتی که به هنگام خرید لوازم پمپ آب با آن‌ها مواجه می‌شوید می‌توان به ست کنترل پمپ آب اشاره کرد.

بمنظور کنترل جریان آب در پمپ‌ها و همچنین جلوگیری از قطع و وصل شدن جریان و خسارت‌های احتمالی به هنگام نوسانات جریان آب از درجه، پنج راهی، کلید اتوماتیک و منبع هوا استفاده می‌گردد

( در برخی موارد به هنگام خرید لوازم پمپ آب بطور جداگانه تهیه می‌گردد)

اما همگی این قطعات بطور منسجم در ست کنترل پمپ آب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

فلوتر پمپ آب:

در صورتی که به هنگام خرید لوازم پمپ آب در پی روشی برای پایش سطح آب باشید، فلوتر پمپ آب به شما پیشنهاد می‌گردد.

از فلوتر پمپ آب در دو حالت استفاده می‌شود:

در حالت اول فلوتر پمپ آب در بالای مخزن قرار داده می‌شود تا در صورت پر شدن مخزن آب، پمپ آب خاموش گردد

و در حالت دوم فلوتر پمپ آب در کف مخزن قرار داده می‌شود تا در صورت خالی شدن مخزن آب، پمپ آب را خاموش نماید و از وارد آمدن آسیب-اصطلاحاً آمپر کشیدن پمپ- جلوگیری به عمل آورد.

پروانه پمپ آب:

پروانه پمپ آب مهمترین بخش پمپ آب می‌باشد، با این توضیح که اندازه و شعاع آن، شکل تیغه‌های موجود بر روی پروانه و سرعت کاری آن به هنگام چرخش، ظرفیت پمپ را تعیین می‌نماید.

لازم است به هنگام انتخاب پروانه پمپ آب با مطالعه دقیق کاتالوگ محصول به بررسی دقیق تناسب آن با مدل پمپ آب خود بپردازید.

خرید لوازم پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب:

هدف تهیه کلید اتوماتیک به هنگام خرید لوازم پمپ آب، جلوگیری از وارد آمدن آسیب به پمپ آب می‌باشد.

به عنوان توضیح بیشتر، این کلید پمپ آب را در فشار کمتر از حداقل فشار قابل قبول و همچنین فشار بیشتراز ماکزیمم فشار قابل قبول خاموش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتس آپ Whatsapp chat
شماره تماس ما Whatsapp chat
2 +